12 april 2015

Een logeerbedje

Wat is er nu leuker voor een poppenmoeder dan je pop overal mee naar toe (kunnen) nemen? En natuurlijk ook als je op vakantie of uit logeren gaat. Nog leuker is het, als een pop dan ook een eigen bedje heeft. Maar ja, daar zijn de meeste vakantie- en logeeradressen niet op ingesteld. Hoogste tijd dus voor een poppenlogeerbedje.


Het leuke van dit bedje is, dat het er helemaal niet uitziet als een bedje en dat je het makkelijk mee kunt nemen. Het is niet te groot of te zwaar.


Een beetje gebaseerd op de haasjesslinger, heb ik de kleurtjes voor dit bedje uitgezocht: een zilvergrijs koffertje en voor het beddengoed grijs met zalmkleurtjes en wit. Een ietwat stoere maar toch lieve combinatie.

 
 
Voor het matrasje heb ik polyether op maat gesneden en dit met een donkergrijze stipjesstof bekleed. Het dekentje en het kussentje heb ik gevoerd met een lichtgrijze ruitjesstof.
 

Het kussentje heb ik dan nog met een gehaakte bloem versierd.


En zo is het koffertje omgetoverd tot een comfortabel poppenbedje. Er is uiteraard nog meer dan genoeg plaats om ook kleertjes erin mee te nemen. Welke poppenmoeder zou hier nu niet blij mee zijn?


Voor wie belangstelling heeft: het koffertje (afm. 35x23x10) is te koop via Blijmakers.


2 opmerkingen:

  1. Wat een schattig koffertje. Als klein meisje had ik ook een poppenkoffertje met een bedje en kleertjes en een poppetje voor in het bedje. Dit is een bedje waar vast een poppenmeisje graag mee wil spelen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk he, Margaret. Ergens blijft er toch altijd wel een ‘poppenmoeder’ in ons zitten?! Knipogende emoticon Ik heb er dan ook met heel veel plezier aan gewerkt.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...