12 maart 2019

Kappen

In een vorige post had ik al een tipje van de sluier opgelicht: dat ik met een haakwerk voor 'iets' in huis bezig was. Dit project is al een paar weken af, nu dan eindelijk hier het resultaat.


Doordat we kort geleden nieuwe eettafelstoelen hadden gekocht, vond ik de bruine lampenkappen (passend bij de oude donkerbruine stoelen) niet heel erg mooi meer bij de rest passen. Na eerst een middagje bij diverse winkels gezocht te hebben en ook nog eens een middag op internet, besloot ik dat ik wel zelf iets kon bedenken. Zo gezegd zo gedaan.


Dat de kleur oker erin moest, was voor mij wel duidelijk. In de huiskamer heb ik de afgelopen maanden meer accenten in deze kleur verwerkt en het leek mij mooi als deze ook in de lampenkappen terugkomt. Om het oker niet al te dominant te laten worden, heb ik 'm met een lichte kaki kleur gecombineerd, passend bij vier van de zes nieuwe stoelen. Als basis heb ik de oude, donkerbruine lampenkappen gebruikt; de maat en vorm waren tenslotte nog prima.

Daar ik voor haakkatoen, en daarmee voor naald 3, heb gekozen, zorgde dit er wel voor dat het toch íetsjes meer werk was, dan ik had gedacht. En ook het 'gepuzzel' met rondhaken, minderen en passend maken was iets wat enigszins tegenviel. Kap 1 is voor mijn gevoel dan ook net iets minder mooi geworden dan kap 2, maar dat is voor wie het ziet (of wie zich eraan wil storen?!). Ondanks dat alles ben ik wel meer dan tevreden over het effect. Inmiddels ben ik zelfs blij dat het ons niet gelukt is om een kant-en-klare kap te kopen.


En mochten deze hoezen c.q. de kleuren me te zijner tijd weer gaan vervelen (iets wat bij mij niet geheel ondenkbaar is....), dan maak ik met net zoveel enthousiasme gewoon weer nieuwe.

Ingrid

1 opmerking:

  1. In this fashion my buddy Wesley Virgin's adventure begins with this shocking and controversial video.

    As a matter of fact, Wesley was in the army-and shortly after leaving-he unveiled hidden, "SELF MIND CONTROL" secrets that the CIA and others used to get anything they want.

    These are the EXACT same tactics tons of famous people (notably those who "became famous out of nothing") and top business people used to become wealthy and successful.

    You've heard that you utilize only 10% of your brain.

    Mostly, that's because most of your brainpower is UNCONSCIOUS.

    Perhaps this expression has even taken place INSIDE OF YOUR own head... as it did in my good friend Wesley Virgin's head around seven years ago, while driving a non-registered, beat-up trash bucket of a car with a suspended driver's license and on his bank card.

    "I'm absolutely frustrated with living payroll to payroll! When will I get my big break?"

    You took part in those types of questions, isn't it so?

    Your very own success story is going to happen. Go and take a leap of faith in YOURSELF.

    CLICK HERE TO LEARN WESLEY'S SECRETS

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...