26 augustus 2013

De bloemetjes buiten haken

Een paar maanden geleden kreeg ik voor mijn verjaardag het boek Arne & Carlos breien de bloemetjes buiten (misschien ken je dit duo al van het boek Kerstballen breien). In de meeste boeken breien deze heren, maar in dit boek worden bijna alle bloemen toch echt gehaakt, dit in tegenstelling tot wat de titel doet vermoeden. De breisels in dit boek zijn dan vnl. poppen en hun bijpassende kleertjes. Wie weet waag ik me daar ook nog een keer aan.




Zoals met veel dingen, ging het ook met dit boek: de voornemens om er enthousiast en snel iets uit te maken werden maar uitgesteld. Om heel veel verschillende redenen: te druk, geen zin, niet aan gedacht, geen materiaal, te warm enz. enz. (jullie (her)kennen dit misschien wel?). Maar gistermiddag klopte dan eindelijk alles en ben ik met een haakwerk uit dit boek begonnen. Heel voorzichtig met een niet al te groot en ingewikkeld project (dit voor het geval het weer een héle poos duurt voordat ik er mee verder ga).
Het werden dus bloemenonderzetters!!
 


In het boek gebruiken de heren ander materiaal dan ik zelf heb gedaan. Ik vind haken met katoen het prettigst maar ook de kleuren zijn wat frisser, zeker voor zomerse haakwerken.

 
 
De bloemen zijn niet echt moeilijk te maken. Voor een speels effect is het leuk om verschillende kleuren te gebruiken. En als je een setje van 4 maakt is het ook leuk om cadeau te geven. In tegenstelling tot hun natuurlijke soortgenoten, gaan deze bloemen meerdere zomers mee. En als je ze voor binnen passend bij je interieur wilt maken, dan neem je gewoon andere kleurtjes. Genoeg mogelijkheden dus.


 

Voor wie nu ook enthousiast wil beginnen:
veel haakplezier!!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...