15 augustus 2013

In de wolken

Gisteren hebben we dochterlief van Schiphol opgehaald. Altijd heerlijk als ze weer veilig en wel geland is, vol verhalen en met heel veel foto's na 5 weken Kenia (inmiddels haar tweede thuis!).
Wat een gekrioel ook altijd op Schiphol en helemaal in vakantietijd. Maar vliegen en vliegtuigen zijn en blijven dan ook wel iets bijzonders en... inspirerend bovendien!!

Zo kocht ik een hele poos geleden een lectuurbak uit de jaren '50-'60. Ik heb helaas geen 'ervoor-foto' van gemaakt, maar misschien kunnen jullie je het een beetje voorstellen als ik zeg dat deze bak oranjebruin glimmend gelakt was. En jullie raden het vast al: deze moest natuurlijk wel wit geverfd worden!!!




Het leek me mooi om hier een vliegtuig (uit triplex) op te plakken. Deze had ik speciaal laten zagen en heb 'm daarna lichtblauw geverfd. Voor het speelse effect heb ik stippen in dezelfde kleur er op geschilderd.




En zo ontstond een stoere lectuurbak voor een jongenskamer waarin genoeg plaats is voor prenten- en/of stripboeken.


Vliegtuigen inspireerden mij ook tot het maken van slingers. Je ziet het misschien niet zo goed, maar de vliegtuigen zijn 3D en per slinger zijn het er 6 achterelkaar in verschillende lichtblauwe stofjes. Super leuk natuurlijk als je ze hoog aan het plafond in een jongenskamer hangt.




En wat past er nou mooier bij vliegtuigen dan atlassen? Hier heb ik bladzijden van oude atlassen gebruikt en ze op letters geplakt.
Als je hier klikt, dan vind je nog meer ontwerpen die  ik van oude atlassen heb gemaakt.




Maar goed, niet alleen vliegtuigen vliegen, de tijd doet dat ook. Geniet dus lekker van de zomer(vakantie) en laat deze je vooral ook inspireren....!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...