25 januari 2015

Vrrroem....!!!

Als je van haken houdt kom je overal en nergens leuke patroontjes, boekjes en ideeën tegen. Zo had ik een tijd geleden het boek 'autootjes haken' gekocht, waar ik nu dan eindelijk eens iets uit wilde maken.

Ik begon met het rode autootje.

 
Voordat ik begon, dacht ik nog dat dit misschien wel het meest eenvoudige autootje zou zijn omdat de werkbeschrijving van foto's was voorzien. Eenmaal begonnen, vond ik het toch nog een hele klus om 'm te maken. Maar met geduld en volharding kom je uiteindelijk een heel eind....!

 
Iets wat me bijna nooit lukt, is me helemaal aan het voorbeeld te houden. Nu denk ik ook dat dat niet per se de bedoeling is, maar in dit geval streefde ik er wel naar. De kleuren vond ik prima zo en ik had ze ook allemaal in huis. 
 
 
Maar... helemaal aan het voorbeeld heb ik me dan uiteindelijk toch niet kunnen houden. Zo heb ik het zwart van de banden vervangen door donkergrijs. De oranje knipperlichten heb ik weggelaten, maar daarvoor heb ik de auto dan wel ruitenwissers gegeven.
 
 
En omdat ik van plan was dit autootje aan mijn neefje van drie te geven, heb ik op de achterbumper zijn naam geborduurd. Thijs heeft het autootje mee naar huis genomen en ik... ik ging verder met nummer twee. Of eigenlijk nummer 1: Snelle Sjakie!!
 
 
Daar ik deze auto graag zelf wil houden, heb ik de kleuren ietwat op ons huidige interieur aangepast. Maar ik vind 'm er niet minder stoer om geworden.
 
 
En Sjakie? Ach Sjakie....! Zó authentiek, met z'n 'leren' helm en zijn stoere bril.
 
 
Zoef... daar gaat 'ie!
 
 
Zo hard hij maar kan!!
 

 
Door de laatste bocht.....
 
 
...en weg is hij!
 
 
Voor wie nu ook zo enthousiast is: het boekje waar de patroontjes van deze autootjes uit komen is van Christel Krukkert. Er staan nog veel meer leuke autootjes in, dus wie weet maak ik er nog wel een...!
 


 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...