25 november 2017

Op naar kerst

Leek het pas nog zomer en daar was de herfst. Nu ben ik net aan de herfst gewend, staat de adventstijd alweer voor de deur en dat terwijl het sinterklaasfeest nog moet komen....!! Ieder jaar overvalt me dit weer. Het lijkt altijd zo alsof de laatste weken van het jaar dubbel zo snel gaan als alle weken ervoor. Het werd dus hoogtijd om nu dan eindelijk adventskalenders te gaan maken. En ook al zijn de kinderen inmiddels 23 en 21, ze vinden het niets erg om tradities te vieren en vooral... ervan te genieten. Aan mij dus de taak om er weer wat moois van te maken. Veel inspiratie had ik dit jaar echter niet, maar een middagje Rotterdam doet wonderen.

 
Zo vond ik gisteren bij de Wibra twee mooie vaandels die mij heel geschikt leken voor de kalenders. Bij Sostrene Grene vond ik bijpassende cijferstickers. De chocolaatjes (merci en celebrations) had ik al in huis en ook passend inpakpapier bleek ik nog te hebben. En zo kon ik vandaag dan aan de slag.

 
Ik begon met het inpakken van de 48!! chocolaatjes.
 
 
Daarna heb op de vaandels vier koordjes gespannen. Voor de meisjeskalender met rood en voor de jongenskalender met henneptouw.

 
De pakjes heb ik dan met de stickers aan de koordjes vastgemaakt en zo komt straks per dag een stukje van de tekst op het vaandel in beeld.
 
 
En zo is de adventskalenderklus voor dit jaar weer geklaard.
 
 
Het aftellen kan beginnen.
Op naar kerst!!
 
Ingrid

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee!! En mooi ook!! Hier kijken we ook al uit naar Kerst :-)
    PS: Ik kan er niets aan doen, maar ik kan er niet naast kijken en ook niet zwijgen; er staat een vette spellingsfout op die ene vaandel: 'It's beginning...' is met dubbele 'n'. Serieuze blooper van Wibra!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Sigrid. Het is ieder jaar weer een uitdaging om er wat leuks (lees: origineels) van te maken en ik verbaas me er dan altijd weer over dat ik (meestal) last-minute toch weer inspiratie krijg. En okay, last minute betekent dit jaar blijkbaar wel een spellingsfout over het hoofd zien…. ;) (mij was het nog niet opgevallen en de Wibra misschien ook niet? Of knepen zij een -chinees- oogje dicht, omdat ze het daardoor extra goedkoop konden inkopen…?! Vind het voor een winkel, ook al is het de Wibra, toch niet kunnen).

    Groetjes,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...