26 december 2016

Kerst varia

Zoals in het vorige bericht al gemeld, ben ik de afgelopen weken, naast tal van verplichtingen ook bezig geweest met de leuke kanten van kerst. Het leek me leuk, ook al is kerst bijna voorbij, deze toch nog even met jullie te delen.
Zo heb ik dit jaar eens kerststukjes voor buiten, op de tuintafels, gemaakt. Gewoon met de lantaarns die er altijd al staan, wat takken (groene, maar ook kale) en (plastic) kerstballen. Iedere avond branden we de kaarsjes in deze kandelaars, wat naast de andere lichtjes heel veel sfeer aan de tuin geeft.

 

 
Vorig jaar had ik veel (oude) kerstspullen weggedaan en dat geeft altijd een goed 'excuus' om weer wat nieuwe spulletjes aan te schaffen. Zoals dit betonnen kleine rendiertje van de Hema.


Of deze sneeuwbol (waar je tenslotte nooit te oud voor bent). Gewoon bij de Blokker gekocht.

 
Maar ook de eerder gemaakte spulletjes mochten dit jaar natuurlijk niet ontbreken. De gehaakte kerststerren en -engeltjes waar de kerstboom mee vol hing.
 

 
En natuurlijk ontbrak mijn gehaakte kerststal van twee jaar geleden dit jaar ook niet.
 
 
Ondertussen kan ik ook heel erg genieten van andermans creaties. Bij een dagje kerstshoppen met dochterlief zagen we in Haarlem deze mooi versierde bakfiets van een bloemenwinkel.
 
 
Nog een paar uurtjes en dan is kerst voorbij, maar wat heb ik genoten van alle voorbereidingen en de bijbehorende gezelligheid. Ik ga het nu al missen.....!!

Ingrid

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...