13 november 2017

Ster in steekjes

Nu werk ik al een hele poos bijna wekelijks met wafelstoffen (vnl. voor het maken van schommelstoelkussens), maar pas nu kwam ik op het idee om de ruitjes eens te gebruiken voor kruissteekjes. Dat ik daar nou niet eerder op gekomen ben?! Beter laat dan nooit, zullen we dan maar zeggen....

 
Nu zijn niet alle figuren geschikt om in kruissteken uit te voeren. De ster die ik hiervoor in gedachte had, kon nog nét. En voor wat betreft garen, wilde ik niet het toch wat glimmende borduurgaren gebruiken. Ik heb daarom voor haakkatoen gekozen; heeft een wat stoerdere uitstraling. En een mooie bijkomstigheid is, dat de kleur van dit garen toevallig ook in wafelstof verkrijgbaar is (iets wat maar zeer zelden het geval is....).
 
 
Iemand die gewend is om keurige steekjes te borduren met splijtgaren en stramien, zal met deze materialen waarschijnlijk wel wat moeite hebben. Zowel de stof als het katoen zijn hiervoor niet bedoeld (wat soms ook lastig is) waardoor je wat minder nauwkeurig kunt werken. Ook moest ik zo hier en daar wat 'smokkelen' om de stervorm te behouden. Ondanks deze minpuntjes vind ik het resultaat toch wel erg leuk geworden.
 
 
 
In een stoere babykamer zal het dus zeker niet misstaan.
 
 
Ik ga vast nog wel wat meer hiermee experimenteren, want ik heb inmiddels nog wat ideetjes hiervoor.
 
Ingrid


4 opmerkingen:

  1. Goed idee en dit geeft weer heel veel nieuwe mogelijkheden. Jij gaat vast nog heel veel mooie dingenmaken met wafeldoek.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Margaret. Ik ga e.e.a. zeker nog een keer uitwerken, want het biedt toch gelijk heel wat mogelijkheden.

      Groetjes,
      Ingrid

      Verwijderen
  2. Ik vind dat heel mooi! Soms krijg ik ook een 'borduur-aanval' en besef dan dat ik eigenlijk wat meer zou moeten oefenen. Je hebt dat goed opgelost hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Sigrid. Ja, borduren is eigenlijk ook erg leuk om te doen, maar het borduurwerk moet qua stijl dan wel weer bij je passen. Dus ik zou zeggen, zoek iets wat bij je past en dan gewoon lekker beginnen.

      Groetjes,
      Ingrid

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...