10 maart 2018

Met de wind in de zeilen

Trouwe lezers van mijn blog zijn er inmiddels wel aan gewend, dat nieuwe ideeën bij mij vaak weer tot variaties hierop leiden. Sommige ideeën zijn dan ook té leuk om te laten liggen. En als ze eenmaal in mijn hoofd 'borrelen', dan kan ik er maar beter aan toegeven, want ze willen er toch écht uit.


Zo kwam ik kort nadat ik de wagenspanner met de zeilbootjes en het vuurtorentje had gemaakt, op het idee, dat deze figuurtjes het ook erg leuk zouden kunnen doen aan een mobile. En dan natuurlijk meteen ook in een ander jasje (kleurtje)?! Daar de muziekmobile vijf ophangpunten heeft, moesten er wel twee figuurtjes bij. Vier bootjes vond ik wat veel en meer dan een vuurtoren was al helemaal geen optie. Het werden daarom sterren. Van zeesterren of de sterren aan de hemel. Dat mag een ieder dan zelf bepalen.


Om de kleuren mooi over de vijf figuurtjes te verdelen, kregen de sterren een verschillende voor en achterkant.

 
Net als bij de wagenspanner, heb ik ook nu ervoor gekozen de bootjes verschillend te maken.

 
 
Normaal haak ik kralen maar in een kleur, maar in dit geval vond ik tweekleurig veel leuker.


 
De mobile is te koop via mijn website, maar voor wie de zeilbootjes en het vuurtorentje zelf wil gaan haken, kan de haakpatroontjes daar ook bestellen.


En zeg nou zelf: welke stoere baby zou zo een mobile nou niet boven z'n bed willen hebben?!
 
Ingrid
 

3 opmerkingen:

  1. Prachtig!!!! Voor een zomerbaby zou dit echt super zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou he, helemaal mooi als een box dan ook nog eens buiten kan staan.

      Groetjes,
      Ingrid

      Verwijderen
  2. Hallo daar, wat voor patroon heb je gebruikt om het zeilbootje te haken?
    Ik zou graag het patroon ontvangen. Over 5 maanden verwacht mijn stiefdochter een jongetje. Deze zeilboot zou ik graag aan een speenkoord willen haken. Heb je een patroontje?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...