30 september 2018

Strand

In mijn vorig bericht hebben jullie mijn eerste weefpogingen kunnen zien. Inmiddels ben ik me er nog meer in gaan verdiepen en ontdekte dat je door verschillende materialen en technieken te gebruiken weer heel verrassend andere resultaten kunt creëren. En dat wilde ik natuurlijk wel eens uitproberen.

 
Eigenlijk is het een beetje 'free-style' ontstaan. Van tevoren had ik niet bedacht hoe het moest gaan worden, maar al doende kwamen de ideeën wel los. Ik begon gewoon met de kleuren en garens die ik hiervoor al bij elkaar had gezocht.

 
Verder wilde ik er een figuurtje in. Het werd een rondje. Later bedacht ik me dat dat de (ondergaande?!) zon zou zijn. Het grijs eronder (ik begon dit keer aan de onderkant met weven; vorige keer was dat aan de bovenkant) vond ik bij nader inzien wat van strand of zand weghebben.
Een meeuw moest er ook nog komen en daarnaast ook nog een wolk. Okay, je moet er wat fantasie voor hebben, maar dat vind ik nu juist het leuke van 'freestylen'.
 
 
Ik vind het nog wel wat lastig inschatten hoe lang de draden moeten zijn, dus het afwerken werd ook nog een hele klus net als het maken van franjes.

 
Vorige keer gebruikte ik een tak om het weefwerk aan op te hangen, dit keer wilde ik een stok hiervoor gebruiken. Dit leek mij mooier bij de stijl van het weefwerk passen. 
In de schuur lag nog een mooie geribbelde die ik op maat heb gezaagd en roze heb geverfd.
Als 'puntje op de i' heb ik een gehaakte kraal gebruikt waar de ophanglus door gaat.
 
 
En voilà: klaar was weefwerk nummer 2. Deze verhuist naar mijn webwinkel, omdat ze qua kleurstelling het vast heel erg mooi doet in een baby- of meisjeskamer, toch?!
 

 
Ik ben me inmiddels nog verder aan het oriënteren voor meer weef mogelijkheden en die blijken oneindig. Helaas is voor veel leuke ontwerpen mijn weefraam te klein. Een groter exemplaar is dan ook absoluut noodzakelijk. Die gaat de komende week dus besteld worden....!!
 
Ingrid


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...