2 juni 2013

Van kastje naar keukentje

Het verhaal van dit mooie keukentje doet een beetje denken aan dat van het Lelijke Eendje.
Zo zag ik  tijdens een van mijn kringloopbezoeken een 'lelijk' kastje staan. En inderdaad: het was wat klein, z'n handvatje zat scheef en de kleur was wat saai, maar dat was het dan eigenlijk ook wel vond ik, want ik wist het meteen: dit kleine kastje heeft een 'grote' toekomst. En dan niet als kastje, maar als keukentje voor peuters (dit laatste vanwege z'n afmetingen: slechts 45 cm hoog). Welke (kleine) keukenprinses droomt hier nou niet van?
Maar goed, laat ik bij het begin beginnen.



verkocht


Zo zag het kastje er uit voordat ik de schuurmachine er op los liet.


 
 
 
Daarna heb ik het in de grondverf gezet en afgelakt. Het knapte er zichtbaar van op.
Nu kon ik met het echte (het leuke!!) werk beginnen: de finishing touch.
 




Als kookplaten heb ik bloemen gebruikt, die ik speciaal hiervoor heb laten zagen. 
Deze heb ik roze geverfd.





Voor de 'knoppen' heb ik bij een knutselwinkel deze houten
bloemetjes gevonden en ook roze geverfd.




Voor de opening aan de voorkant heb ik een gordijntje genaaid en aan een roetje opgehangen.
Hierachter kan de keukenprinses haar pannetjes en andere kookspulletjes opbergen.

 
 
 
Verder heb ik nog 2 mooie bijpassende pannenlapjes gehaakt in
een 'granny square' patroontje en deze aan een mooi haakje opgehangen.

 
 
 
Aan de andere zijkant van het fornuisje hangt, aan eenzelfde haakje, 
een handdoekje/theedoekje. Altijd handig, leek mij.
 



Behalve het scheve handgreepje, doet het in niets meer denken aan het saaie kastje dat het ooit was en ik hoop dan ook dat jullie het verhaal van het Lelijke Kastje net zo mooi vinden als dat van het Lelijke Eendje. Het keukentje staat nu te koop in mijn webwinkel in afwachting van haar prinses.





 
Groetjes,
 


2 opmerkingen:

  1. Wat een superleuk idee! Het is heel mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je complimenten. Ik heb er dan ook met heel veel plezier aan gewerkt.

      Groetjes,

      Ingrid

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...