3 september 2015

Herfstkleur

Het mooie van seizoenen is, dat ieder seizoen zo zijn eigen uitstraling heeft. De natuur is daarom dan ook een onuitputtelijk bron van inspiratie. In mijn vorige blogberichten ging het om (herfst)dieren, dit keer heb ik me laten inspireren door herfstkleuren en ook wel een beetje herfsttemperaturen (helemaal zoals deze sinds een paar dagen al is....!). We krijgen er dan toch (zij het met gepaste tegenzin!) weer zin in om het binnen gezellig te maken. Met een kopje thee of een kaarsje.

 
De bekerjasjes, nu dus de herfstjasjes, zijn niet nieuw. Die heb ik al vaker gemaakt. Dit keer alleen in een wat meer herfstkleur. En ook dit keer weer met een bloem.
 
 
Natuurlijk moet het jasje wel uit kunnen als de beker gewassen moet worden, dus hebben ze een praktische sluiting: twee lusjes met bijpassende knoopjes.
 
 
En bij een kopje thee hoort eigenlijk ook wel een lichtje. Een theelichtje.


Ook deze heb ik al een keer eerder gemaakt, alleen wat puntiger, dus meer stervormig en in andere kleurtjes omdat ze voor de kerst bedoeld waren.


De hortensia's (ook zo'n mooi en kleurrijk cadeautje van de herfst) passen er qua kleur ook nog eens heel mooi bij. Ze komen zo uit de achtertuin en ik hoop dat ze mooi drogen, zodat ik er nog een poos plezier van heb.

Heerlijk als je alleen maar om je heen hoeft te kijken om geïnspireerd te worden....!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...