8 september 2015

September maakt het bont

Nog even en alle bladeren aan de bomen hebben straks een andere kleur. En ook die kleuren veranderen weer, zelfs nog als deze bladeren allang van de bomen zijn gevallen (of gewaaid). Hoe mooi is het om dit als inspiratie te gebruiken voor een nieuw haakprojectje. Want, wees eens eerlijk, alleen maar groene blaadjes haken is toch wel héél saai... (vandaar dat we in de zomer ook liever de bloemen haken).


Het idee van gekleurde bladeren was dus geboren en nu nog een (passend) patroon hiervoor vinden! Dat viel niet echt mee, maar na een beetje speurwerk vond ik een Engelstalig patroon waar ik wel wat mee kon. En tja, toen was ik natuurlijk niet meer te stuiten....!!



Je kunt hier ook weer zoveel leuke dingen mee doen: een slinger ervan maken, ze op kaarten of uitnodigingen plakken, als 'label' aan een cadeautje hangen, op een herfsttafel verwerken of een kale tak ermee versieren of ....!


En er zijn vast nog wel meer mogelijkheden te bedenken. Ook qua kleurtjes of tinten, maar ook voor wat de vorm van de bladeren betreft. We hoeven hiervoor eigenlijk alleen maar naar buiten te kijken.
 
 
Geniet dus van deze kleurrijke tijd en laat je vooral inspireren!!
 


2 opmerkingen:

  1. Wat een gave bladeren. Ik zou deze ook wel willen haken. Kun je me aan de link helpen waar ik het patroon kan vinden?

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Margaret,
      Het patroon vind je op http://happyberrycrochet.blogspot.nl/2014/08/how-to-crochet-maple-leaf.html
      Groetjes en veel plezier ermee.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...