29 juli 2014

Keigoede vakantie

Het heerlijke van vakantie is, dat je bepaalde dingen los kunt laten en dat je voor andere dingen dan juist weer tijd, gelegenheid en inspiratie krijgt. Zo was ik al een hele poos op zoek naar kiezelstenen voor wat haakprojectjes. De kiezelstenen ben ik nooit ergens tegengekomen, dus van de haakwerkjes is het ook niet gekomen.


Afgelopen vakantie waren wij echter in het mooie Allgäu (Duitsland) vlakbij de rivier de Iller. En daar lagen ze. Zomaar. Dé geschikte kiezelstenen.


Meer dan genoeg. Niet alle vormen en maten waren geschikt, dus het was nog wel even zoeken. Maar dat was absoluut geen straf. Lekker struinen tussen de stenen terwijl het water verfrissend aan je voorbij stroomt.


Uiteindelijk heb ik deze stenen meegenomen en wilde natuurlijk ook gelijk beginnen met haken.

 
Het katoen dat ik van thuis had meegenomen was echter te dik om een mooi effect te krijgen. In een van de plaatselijke supermarkten verkochten ze echter mooi dun garen in verschillende kleuren en ik heb gelijk ook een hiervoor geschikte haaknaald (nr. 2) erbij gekocht.
Eindelijk kon ik dan aan de slag.
 


Daar ik geen patroontjes had, was het even zoeken naar de juiste steken en combinaties. En dan moest het natuurlijk ook nog eens om de verschillende afmetingen van de stenen passen.


 
Uiteraard heb ik gekozen voor pastelkleurtjes, zo passen ze ook leuk in onze huiskamer.
 
 
 
 
Ondertussen zijn we alweer een paar dagen thuis. Ik heb nog wat stenen over en meer dan genoeg garen, dus ik ga er nog wel even mee door.
 
Dat jullie ook maar een keigoede vakantie mogen hebben!!
 

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...