3 maart 2016

Aan het lijntje

Kort geleden heb ik een waslijn- of geboorteslinger voor jongens gehaakt en het lag al een tijdje in de planning om hiervan ook een meisjesvariant te maken. Maar op de een of andere manier kwam het er gewoon niet van. Eigenlijk ook een beetje omdat ik niet zo goed wist welke kleurtjes ik naast roze (die móest er natuurlijk zeker in) zou gaan gebruiken, maar ook voor wat betreft de kleertjes: want niet alles is leuk of geschikt om in 2D te haken. Een trouwe volgster en klant op Facebook gaf na een oproepje van mij de tip om roze met mint te gebruiken. En hiermee was het begin er....!!


Om de slinger dan niet te saai te laten worden, heb ik besloten om hieraan nog wit en lichtgrijs toe te voegen. Daarna leek het allemaal als vanzelf te gaan en was de slinger vrij snel klaar.


Net zoals bij de jongensslinger heb ik een broek mét trui, ondergoed en sokjes gemaakt. Maar bij een meisje hoort natuurlijk toch echt een jurkje en daarbij passend heb ik dan een hoedje bedacht.


Om het nog wat liever te maken, heb ik hier en daar ook wat details toegevoegd.


Op de broek heb ik een flower-power bloemetje gedaan.
 
 
Ietwat moeilijk te zien (helaas), maar in het hemdje heb ik een hartje mee gehaakt.
 
 
En op het jurkje en het hoedje heb ik een roze gehaakt lintje gedaan.
 
 
In verband met het gewicht (katoengaren is echt veel zwaarder dan stof) is de slinger 'maar' 1,25m. Hierdoor is 'ie wel erg geschikt én leuk boven een commode of bedje.
 
 
Al met al is het helemaal naar m'n zin geworden. Altijd leuk om te zien hoe iets dan weer 'zomaar' ontstaat...!! Tips, reacties, opmerkingen e.d. blijven daarom ook altijd van harte welkom.
 
Ingrid
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...