27 maart 2016

Mooi meegenomen

Het begon allemaal zo veelbelovend: op de afgelopen KreaDoe beurs (najaar 2015) kocht een lid van mijn haakgroep een leuk haakpakketje, compleet met materiaal en patroon. Voor een tasje, om in je handtas mee te nemen en 'uit te vouwen' bij onverhoopte aankopen. En met de nieuwe wetgeving omtrent de plastic tasjes ook nog eens extra handig.
Heel enthousiast begonnen we als groep aan deze tas, maar wat jammer dat we al gauw en regelmatig in het patroon vastliepen! Ons enthousiasme nam hiermee gelijk ook wat af, maar met doorzettingsvermogen, vastberadenheid en improvisatievermogen zijn we er toch mee verder gegaan.


De tas bestaat uit een gehaakt gedeelte en een deel uit stof. Een leuke combinatie natuurlijk. Ik vond het ook leuk om deze twee technieken eens met elkaar te verbinden (op elkaar had ik wel al regelmatig gedaan, maar aan elkaar tot op heden nog niet). Door met verschillende kleuren garen en stoffen te werken kun je hiermee ook nog eens eindeloos leuke combinaties maken. Ik heb voor een zomerse combinatie gekozen.




De hengsels moesten volgens het patroon van keperband worden gemaakt, maar daar kon ik op een zondagmiddag niet zo gauw en makkelijk aan komen. Dus bedacht ik dat ik de hengsels net zo goed ook van deze stof kon maken. En dan geen korte zoals op het voorbeeld, maar lange zodat je de tas om je schouder kunt hangen.
Ik heb het hengsel zelfs ook nog in twee delen gemaakt, zodat de lengte makkelijk aan te passen is.


En zo werd dit stapeltje materiaal...


...een mooie zomerse tas.

 
Eigenlijk had er nog een koordje door gemoeten om 'm tot een klein bundeltje te kunnen maken, zodat 'ie in een (hand)tas past, maar ik vond 'm zonder toch leuker.
 
En dan nu de moraal van dit verhaal (want ja, dat is er): laat je nooit ontmoedigen als een voorbeeld niet wordt zoals bedoeld, want je hebt zelf vaak meer in je dan je aanvankelijk denkt. En....soms wordt iets zelfs nog mooier dan het voorbeeld. 
 
Ingrid

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...