6 juni 2014

Uilen metamorfose

Lang geleden spaarde ik uiltjes. In alle soorten en maten. Maar zoals dat vaak met verzamelingen gaat: de belangstelling verslapt of de ruimte waar ze staan moet voor iets anders gebruikt worden. Zo ging het ook met mijn uiltjesverzameling. Op een paar uilen na, zijn ze allemaal het nest uitgevlogen (oftewel van eigenaar verwisseld). De overgebleven uiltjes kregen regelmatig een andere plek, maar ze waren nog nooit van kleur veranderd. Tot gisteren. Toen moesten ze er toch echt aan geloven.


 
 
Met hun donkere vederpracht, kwam hun uiterlijk ook niet echt tot z'n recht; ze oogden zelfs wat somber. Nee, het werd nu toch echt de hoogste tijd om ze een beetje op te fleuren.
 
 
Daar ik momenteel helemaal in de pastel mood ben, was het niet meer dan logisch dat ze een pastel look zouden krijgen. De grote uil leek mij het mooist in groen. Verrassend vond ik ook, dat je daardoor ineens ook zoveel detail zag die er eerder niet leek te zijn.
 

De kleine uil kreeg een geel jasje.

 
 


En zo kreeg ik (alweer!!) een paar nieuwe (én goedkope) pastelkleurige pronkstukken, die heel mooi passen bij mijn andere pastelaanwinsten.

Wens ik jullie hiermee een gezellig en zonnig pinksterweekeinde.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...