1 maart 2015

Blijmakers (1)

Als er iets is wat ik de afgelopen jaren heb geleerd, dan is het wel blij zijn met kleine dingen (helemaal in een tijd dat 'grote dingen' niet helemaal zo lopen als je zou willen); kleine dingen waar je, al is het maar even, gewoon blij van wordt. Zoals je als kind blij kon zijn met een traktatie of een klein cadeautje. Want hoe snel zijn we dat niet verleerd naarmate we ouder werden??

Zo was ik afgelopen week bij de Xenos en omdat ik geen haast had, heb ik het assortiment eens goed en op mijn gemak bestudeerd (ook zoiets wat je zelden nog doet omdat je altijd 'even gauw' iets zoekt).

En daar vond ik haar: dé mand. Een soort mand waar ik al langer naar op zoek was. Onze eettafel is nl. tevens mijn werktafel (hoewel ik soms het gevoel heb dat we aan 'mijn' werktafel eten....!). En zo gebeurt het regelmatig dat we gaan eten en ik de tafel moet leegruimen terwijl ik nog met een bestelling bezig ben. Ik moet dan altijd weer een plek bedenken waar ik het veilig kan wegleggen. Vanaf nu dus in deze mand. Heel eenvoudig, maar zo mooi en zo praktisch. Een echte blijmaker.


Op deze zelfde middag vond ik ook nog twee kaarten. Een beetje nostalgisch en daardoor té leuk om niet mee te nemen. Ik zou er altijd wel iemand voor vinden die ik er blij mee zou kunnen maken. Eenmaal thuis bedacht ik me dat die 'iemand' gewoon ikzelf zou zijn.


Bloemen en planten kunnen ook zulke mooie blijmakers zijn. Vorig jaar kocht ik bij de kringloop een geel melkkannetje. Nu er overal primula's te koop zijn, kwam ik op het idee om er een in dit kannetje te zetten. Geel. Bijna net zo geel als het kannetje zelf. En van een zonnig geel word je toch vanzelf blij?!


Ik heb inmiddels de smaak te pakken, dus wellicht dat ik nog eens met wat blijmakers kom. Ik zal ze uiteraard met jullie delen en wie weet maak ik jullie er ook (héél even) blij mee...!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...