21 december 2015

Kerstdrukte

Jullie hadden misschien al gemerkt dat het hier de afgelopen weken nogal stil was. Hoewel ik het ieder jaar weer probeer te voorkomen, lukt het toch niet helemaal: kerstdrukte (ik noem het gemakshalve even geen kerststress, want dat klinkt gelijk zo negatief)! Stilgezeten heb ik dus alles behalve. Het was een mix van 'verplichtingen', werk, (kerst)gezelligheid, kerstvoorbereidingen enz. Gelukkig vond ik tussendoor toch tijd voor wat kleinere kerstprojectjes.

Zo begon ik met een heel eenvoudig kerstboompje. Gezien op internet. Zonder patroon erbij, maar zo moeilijk kon het niet zijn. Ik heb 'm wel hier en daar wat aangepast, zodat ik 'm zelf net wat mooier vond.


In de herfst had ik van een weckglas een herfstlichtje  gemaakt. Maar nu moest deze natuurlijk even 'omgebouwd' worden tot een kerstlichtje (of in ieder geval een winters lichtje). De gehaakte herfstbladeren werden vervangen door een kerstster met kerstbal die ik met een wit kantje aan de pot heb bevestigd en de beige kaars werd vervangen door een witte.

 
Voor het kerstdiner (wat wij traditiegetrouw altijd op kerstavond houden na het uitpakken van de kerstcadeautjes) heb ik bestekhoesjes gehaakt. Heel eenvoudig en afgewerkt met een grijze ster met glitterdraadje.
 
 
Sinds bijna een jaar heb ik hier aan huis een haakgroep. Meestal neemt iedereen haar eigen haakwerkje mee, maar dit keer wilde ik de ochtend een beetje in kerstsfeer houden en stelde ik voor om wat kerstdecoratie te maken (het rendier is van de adventskalender van Wolplein.nl).


Een ideetje gevonden op Instagram: hét kersttheedoek van Zeeman Textiel met een allermooiste kerstgedachte. Ik heb 'm aan de keukendeur gehangen, zodat niemand er omheen kan.

 
Met deze mooie kerstgedachte wil ik jullie allemaal hele fijne kerstdagen toewensen.
Laat de boel lekker even de boel, geniet van het moment en tel je zegeningen.
 
 

2 opmerkingen:

  1. Zo herkenbaar van die kerstdrukte, waardoor allerlei creatieve ideeën voor kerst blijven liggen. Jouw kerstboompje, lichtje en bestekhoesje zijn mooi geworden. Dat geeft echt kerstsfeer in huis.
    Wat een gave kerstgedachte. Ik wens jou fijne kerstdagen en een sprankelende jaarwisseling op weg naar een creatief nieuw jaar, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Margaret voor de complimenten en de lieve wensen. Ook ik wens jou hele fijne feestdagen en een creatief maar vooral tevreden nieuwjaar. Lieve groet, Ingrid

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...