21 april 2016

Plant in het bakkie

Het is eigenlijk alweer best even geleden dat ik wat voor in huis heb gemaakt. Enerzijds kwam dat door tijdgebrek, anderzijds ook een beetje door gebrek aan inspiratie. En toch komen allebei altijd weer als 'vanzelf': tijd én inspiratie. Al een poos zie ik ze nl. voorbijkomen: plantenhangers. In diverse soorten materialen en kleuren. Hoogste tijd dus om me hier eens in te gaan verdiepen. 


Ik besloot voor textielgaren te gaan. Bij de Action vond ik voor 2,79 een groen bol en zelf had ik nog houten ringen en kralen liggen. Bij het tuincentrum haalde ik twee kunststof bloempotten. Die zijn niet al te zwaar en niet zo breekbaar (voor het geval ze toch eens van het plafond mochten komen...!!). En zo kon ik dan beginnen.

Ik heb 4 lengtes van 3m van het textielgaren genomen,
deze dubbel gevouwen en om de houten ring geknoopt.


Zo ontstonden 8 koorden en ik knoopte 4x2 koorden aan elkaar.
 

Daarna knoopte ik weer 4x2 koorden aan elkaar,
maar dan wel met een koord van het linker én een koord van het rechter setje.

 
Dit kun je net zo lang doen, totdat de bloempot er in past.
Als je de afstand (hoogte) tussen de knopen kleiner maakt, past er ook een kleinere pot in.
Voor een grotere pot, moet je de koorden wat verder uit elkaar (dus lager) knopen.
Onderaan leg je een knoop in alle 8 koorden.
 
 
De koorden kun je zo laten, maar je kunt ze ook (kort) afknippen of er kralen in doen.
Ik heb 1 plantenhanger mét en 1 zonder kralen gedaan en ook voor twee verschillende formaten bloempotten gekozen met daarin weer twee verschillende planten.
 
 
De plantenhanger kun je aan de muur of aan het plafond (evt. voor het raam) hangen.
 
 
De plantenhangers zijn vrij eenvoudig én snel te maken zijn en daarmee ook leuk om cadeau te geven (met of zonder plantje).
 
Ingrid


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...