21 mei 2013

Slingers voor.... meisjes!

Met dit saaie, natte en koude weer krijg je gewoon een beetje de neiging om je te concentreren op iets vrolijkers: slingers bijvoorbeeld. Die geven niet alleen kleur aan feestjes, maar zijn ook leuk om een kinderkamer op te sieren of (bij mooi weer!!) de tuin en misschien zelfs ook regenachtige dagen als deze.

Ik maak zowel voor jongens als meisjes slingers, maar omdat dat voor 1 blogstukje een beetje veel wordt, laat ik vandaag alleen meisjesslingers zien.

*

Hartjes zijn en blijven populair bij meisjes en in combinatie
 met roze zijn ze natuurlijk helemaal te gek.




Maar ook in andere kleurtjes is het effect leuk, zoals in aqua met een rood ruitje.




Of lekker Hollands: in rood-wit-blauw.
 

 
 
 En voor wie meer van pastelkleurtjes houdt...!
 
 
 
 
Of van felle kleurtjes....!
 

 
Het kan allemaal.
 
*
 
Maar voor wie liever iets anders wil, is er ook nog genoeg keus. Hier heb ik meer naar de stofjes gekeken en het model eenvoudig in vlaggetjes gehouden. Zoals bij deze slinger met paddenstoeltjes.
 

 
 
Bij deze slinger heb ik handtasjesstof gebruikt. Eigenlijk gordijnstof van de Kwantum, maar ik was er gelijk helemaal verliefd op.
 
 
 
 *
 
Ook leuk: een waslijnslinger. Met kleertjes dus.
 
Deze slinger wordt zowel in jongens- als meisjeskleurtjes besteld
om in de kraamtijd voor het raam te hangen.
Maar hij is uiteraard ook leuk in een meidenkamer of in een poppenhoek op school/dagverblijf.
 
 
 
 
 
 
 *
 
Ik gebruik ook graag andere materialen om slingers te maken. 
Zo heb ik bij deze slinger kanten tafelzeil gebruikt met op de puntjes roosjes.
 

 
 
 
*
 
En misschien niet zo voor de hand liggend, maar je kunt een slinger natuurlijk ook haken.
 
 
 
 
*
 
Hopelijk geven deze vrolijke slingers wat kleur aan jullie dag en misschien inspireren ze je zelfs. Hoe dan ook, maak er een fijne dag van.
 
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...