8 februari 2014

Emma's kamer

De afgelopen week heb ik aan een leuke opdracht gewerkt. Eigenlijk was het meer een project. De klant wilde nl. voor haar dochtertje kussentjes, houten letters en een wandrek. Alles moest wel passen bij het Pip behang in haar kamertje. We zijn eerst om de tafel gaan zitten om te kijken welke stofjes hier leuk bij passen en wat de mogelijkheden zijn. Het kwam goed uit dat de klant nog wat restjes behang had; die kon ik er nl. mooi in verwerken.




Ik ben met de kussentjes begonnen. De kleuren hiervan passen mooi bij het behang (zie foto).


Er zitten in het behang vogeltjes, dus die moesten natuurlijk ook in de kussentjes terugkomen. De applicaties heb ik zelf gemaakt van de stofjes; voor het patroon heb ik een vogeltje uit het behang gebruikt.

 
 
De grote bloem in het behang was jammer genoeg niet geschikt als sjabloon, dus heb ik een ander patroon hiervoor moeten nemen. Deze bloem komt ook in het behang voor, maar dan in het klein.
 
 
 
 
 

  
Nadat de kussentjes af waren, ben ik verder gegaan met de houten letters.
 
 
Bij de kussens kon ik het behang (uiteraard) niet gebruiken, maar bij de letters dus wel. Nadat ik de stofjes en het behang (op de M) had opgeplakt, heb ik uit het behang bloemetjes en een vogeltje geknipt en deze er zo opgeplakt dat het een mooi geheel vormt. Op de E heb ik nog wel een strookje stof geplakt, om het blauw in balans te brengen.


Tot slot heb ik de wandkast, die de klant zelf mee had genomen, beplakt. Uiteraard heb ik hiervoor dezelfde stofjes en het behang gebruikt.



Nog even alles bij elkaar.




Emma d'r kamertje kan nu verder ingericht worden en ik ga weer verder met volgende bestellingen.


Fijn weekend.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...