14 oktober 2015

Een ster in opruimen

Eigenlijk haak ik altijd met katoen voor naald 3. Deze is in zóveel leuke kleurtjes verkrijgbaar en het haakt zo prettig, dat ik eigenlijk nooit met iets anders hoef te haken. Dat wil zeggen: tot afgelopen weekend. Tijdens een dagje winkelen ben ik (uiteraard!) ook even bij de wolwinkel binnen gelopen. Ik wist nl. dat er van de serie byClaire een nieuw garen uit was. Op internet zag ik al veel leuke creaties hiervan voorbijkomen. Hoogste tijd om eens polshoogte te nemen.

Het garen is een stuk dikker (voor naald 5-7) en daarmee heel geschikt voor woonaccessoires, zoals bijvoorbeeld een opbergmandje.


Een opbergmandje: een functioneel maar decoratief hebbeding.
 

Ik heb (om uit te proberen) twee kleuren meegenomen die mij gelijk heel erg aanspraken: taupe en antraciet. Een stoere combinatie. Leuk om in een kinderkamer te gebruiken, maar op een (volwassen of tiener) bureau doet 'ie het ook leuk.


Voor het gemak heb ik gelijk ook hengels mee gehaakt. Altijd handig. Om 'm nog iets extra's te geven, heb ik er een ster op geborduurd.


Het leuke van dit zeer eenvoudige patroon is, dat je 'm makkelijk ook in ander maten kunt maken. En natuurlijk ook in andere kleuren.


En het mandje zelf is multifunctioneel. Je kunt er je haakspullen in opbergen of je toiletartikelen of...! Je raadt het al: ik ga er gauw nog een paar maken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...