27 november 2018

Klaar voor de start

Hoewel het me ieder jaar uiteindelijk weer lukt iets nieuws te bedenken voor de kalenders, is het ook steeds wel weer 'last-minute-inspiratie'. Zo ook dit jaar. Al winkelend zocht ik naar 'iets bruikbaars'. Eigenlijk wilde ik niet echt bij de Action uitkomen, maar omdat alle andere winkels niets inspirerends in hun assortiment hadden, ontkwam ik er niet aan.


Daar verkochten ze nl. kaartenhouders. Kerstkaartenhouders om precies te zijn. En om nóg preciezer te zijn hebben ze zelfs de vorm van een kerstboom. En prompt: daar kwam mijn inspiratie. Want waarom zou je hier geen pakjes aan kunnen hangen, met cijfers van 1 t/m 24, gevuld met chocolaatjes, van mooi papier, afgewerkt met een kerstballetje...?! Ja, waarom eigenlijk niet?


Ze bleken ze zelfs in meerdere varianten te hebben. En omdat ik een dochter en een zoon heb, leek mij stoer zwart en lief wit wel zo leuk. Ik kocht er gelijk wat kerstballetjes bij. Chocolaatjes en cijfer stickers had ik eerder al gekocht en zo kon ik gelijk aan de slag.


Ik wilde de pakjes in de vorm van de kaartenhouder maken dus knipte ik uit het pakpapier kerstboompjes. Voor een kerstboompje trok ik het kerstboompje 2x tegen elkaar over, zodat ik ze kon dichtvouwen en maar twee kanten met plakband dicht hoefde te plakken.

 
 
En zo kwamen de ingepakte boompjes er tenslotte uit te zien.
 
 
En zo was het eindresultaat (dochterlief nam 'm gelijk mee naar huis nadat ik 'm af had en ik had dus geen gelegenheid een mooie foto bij daglicht te maken).
 
 
Nog een paar nachtjes slapen en dan kan hét aftellen naar kerst beginnen. Maar.... zoals ieder jaar, eerst nog het Sinterklaasfeest.
 
Ingrid


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...