8 maart 2014

Aanhaken

Bij mij komen de meeste dingen bij vlagen. Zo ook het haken van kleerhangertjes. Daar de ideeën maar blijven komen, moet ik hier toch echt gelíjk mee aan de slag. Vandaar dus nu al een tweede serie.

Hoewel ook dit keer weer de meeste ontwerpen voor meisjes zijn, heb ik toch nog een leuke variant voor jongens kunnen bedenken. Een hangertje met een truitje. Een (hoe kan het ook anders!) blauw truitje.


Als basis heb ik een taupe garen gebruikt. Lekker neutraal, maar wel stoer. Toevallig had ik ook nog bijpassende knoopjes, die het geheel iets extra's geven.



Alle andere ontwerpen zijn dan toch weer voor meisjes....! Daar heb ik uiteindelijk net wat meer inspiratie voor dan voor jongens. Of eigenlijk: hier hoef ik minder mijn best voor te doen om iets te bedenken. Het wordt me nl. erg makkelijk gemaakt door roosjes, pompomband, vlindertjes, e.d. Een idee is dan snel geboren. Een van de redenen dus, waarom ik voor jongens net wat minder inspiratie heb (of zo je wilt: dat ik hier wat meer mijn best voor moet doen!?). Maar dit even terzijde.


Voor dit hangertje heb ik een beige katoen gebruikt. In combinatie met lichtroze krijgt het een lieve, maar geen al té zoete uitstraling.



In mijn voorraadkast vond ik een pompomband in bijna exact dezelfde tint als dit zachtroze katoen. Het is daardoor wel een perfect geheel geworden. De finishing touch is dan het satijnen roosje.



Heel anders is dan dit hangertje. Ik had nog een patroontje voor een paddenstoel en deze leek me leuk in combinatie met het zachtgroene garen; het doet een beetje denken aan gras, waardoor het geheel een frisse, zomerse uitstraling krijgt.






Net als de vorige serie hangertjes, gaat de opbrengst van deze hangertjes ook naar Maisha. Je kunt ze daar of via mij bestellen.

Ondertussen ben ik bijna door mijn voorraad hangertjes heen. Jammer, maar misschien wel goed ook, want ik had ook nog een haak idee voor Pasen. Een beginnetje heb ik al gemaakt. Het is wel een beetje een experiment, maar als het me lukt zien jullie hier uiteraard het resultaat.


Fijn weekend nog!
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...