20 maart 2014

Ei, ei, ei

Daar het pas over een maand Pasen is, ga ik gewoon nog even door met het maken van paaseieren. En ook hier blijkt weer (net als bij de hangertjes), dat de mogelijkheden bijna eindeloos zijn. Gewoon wat mooie kleurtjes gebruiken en dit combineren met roosjes, strikjes, lintjes e.d. Als vulling heb ik wel piepschuim eieren genomen. Zo krijgen ze een mooie vorm, dit in tegenstelling tot wanneer je fiberfill vulling gebruikt..

Voor de foto's had ik de eieren op deze verzilverde kandelaar gezet. Inmiddels heb ik besloten dat ze hier wel tot Pasen op mogen blijven staan. Het heeft wel iets, vind ik.



Op dit ei heb ik de versiering met heel
eenvoudige stik- en kruissteekjes geborduurd.



Hier heb ik het ei afgewerkt met een
ruitjeslint in dezelfde kleur als het garen.



Ook met een ruitjeslint, maar nu in een strik.



Hier heb ik een roze satijnen lintje genomen en door witte kraaltjes geregen.

 

Deze kleurcombinatie vind ik zelf het mooist.
Het satijnen lintje heb ik door het haakwerk geweven
en afgewerkt met een satijnen roosje.



Hoewel ze allemaal verschillend zijn, passen ze toch ook wel leuk bij elkaar.
 


Tja, en nu heb ik nog een paar kale piepschuim eieren liggen en het is nog lang geen Pasen.....! Zelf heb ik er inmiddels wel genoeg, dus gaan we er dan maar anderen blij mee maken.

Een zonnige lentegroet!



1 opmerking:

  1. Mooie kleurtjes, hoor! Je brengt me weer op ideeën. Bedankt! Groetjes Laantje (mijnstee.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...