9 maart 2014

Niet om op te eten?!

Helaas, maar onderstaande lekkernijen zijn niet bedoeld voor consumptie. Ze zien er daardoor echter niet minder lekker uit en ondanks dat ze totaal geen voedingswaarde hebben, hebben ze onbedoeld toch wat voordelen. Zo zijn ze bijvoorbeeld onbeperkt houdbaar en allergie- en calorievrij. En (ook niet geheel onbelangrijk) je mag er zelfs mee spelen, iets wat met echt eten niet altijd wordt gewaardeerd.

Deze aardbeitjes bleken mateloos populair bij mijn Facebook volgers. Misschien ook wel een beetje 'geholpen' door het mooie weer van de afgelopen dagen?!
Ik heb ze gemaakt van stippeltjesstof en voor de kroontjes heb ik vilt gebruikt.



Maar ook ander fruit kun je van stof en vilt maken
Een poos geleden heb ik fruit (én worteltjes) gemaakt van verschillende (f)ruitjesstoffen.



 En voor wie dan toch meer van hartig houdt:
een rookworst en een gebakken eitje kun je ook heel goed van vilt maken.
 

 
Of wat te denken van farfalle tricolore, ook wel bekend als de gekleurde strikjes pasta.
Hier heb je alleen vilt, een kartelschaar en naald en draad voor nodig. Zo simpel!

 

En voor wie van wat minder simpel houdt: gebakjes van vilt (zie ook hier).

 

Het blijft leuk, om met weinig materiaal iets (vrij) simpels te maken. En inspiratie kun je overal opdoen al dan niet met behulp van voorbeelden uit boekjes of van internet. Dat is (vind ik!) nou hét leuke van creativiteit.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...