23 maart 2014

Op rozen

Speelgoedbankjes blijven populair en dat is ook wel te verklaren. Je kunt er namelijk niet alleen op zitten, je kunt er ook speelgoed of andere spulletjes in opbergen. Verder kun je ze overal neerzetten: in de huiskamer, kinderkamer, in de hal of bij opa en oma. Ze moeten er dan natuurlijk wel een beetje leuk uitzien en het liefst ook nog bij je interieur passen.

Het mooie is, dat de bankjes meestal van zo'n kwaliteit zijn, dat ze járen (dus generaties!) meegaan. Onderstaand bankje is ooit in de DDR gemaakt. Als je even rekent, weet je dat het inmiddels 25 jaar geleden is, dat de muur is gevallen en ik vermoed dat dit bankje zelfs nóg ouder is. Ik ben 'm de afgelopen jaren ook regelmatig tegengekomen, wat toch wel wat zegt over de kwaliteit. Ok, ze hebben gebruikssporen (welke kinderspulletjes hebben dat niet...?), maar dat is dan ook wel een beetje de charme van tweedehands meubels.

Zoals met alle meubeltjes die ik restyle, heb ik dit bankje ook eerst geschuurd, gegrond en daarna met RAL9010 afgelakt.

verkocht

De bekleding van de deksel heb ik vervangen door een mooie nieuwe. Mét roosjes. Om het extra comfortabel te maken, heb ik nog een polyether laag tussen de plank en de bekleding gedaan.



En zo kan dit bankje wéér een generatie mee.



En voor wie wil weten hoe dit bankje er uitzag voordat ik 'm onder handen nam...

 
 
Ik restyle nu ongeveer zeven jaar kindermeubeltjes en ik blijf me er nog steeds over verbazen hoe je met heel simpele middelen van iets ouds iets eigentijds kunt maken. Het blijft daarom ook zo leuk om te doen. Het bankje verhuist naar mijn webwinkel en ik ga de komende week weer werken aan bestellingen van klanten.
 
Gezellige zondag!
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...