31 december 2018

In de hoofdrol

Net als vorig jaar, heb ik ook dit jaar weer kerstcadeaus gehaakt. Wel wat minder, maar dat kwam omdat de sjaal die ik voor dochterlief maakte nogal tijdrovend was. Foto's van de sjaal komen een andere keer, want die verhuisde gelijk al op kerstavond naar Rotterdam....!! Voor zoonlief had ik vorig jaar al een sjaal gehaakt en het leek mij nou niet heel erg origineel er dit jaar weer een te maken. Maar wat dan wel?! Zoals ik al vaker heb geschreven: soms vinden de ideeën jou in plaats van andersom. Zo ook nu. Tijdens het opruimen van strijkwas kwam in een van de kasten een nekrol tegen. Deze kwam een jaar of vier geleden bij het leeghalen van mijn ouderlijk huis bij ons terecht omdat deze nog zo goed als nieuw, dus bruikbaar was. Of zou kunnen zijn, want al die tijd lag hij gewoon netjes in de kast zonder dat ik wist wat ik er eigenlijk mee wilde. Maar nu, nu kwam 'ie dan toch van pas. Zoonlief moet nl. voor zijn afstudeerscriptie heel veel lezen en dat doet hij het liefst languit op zijn bed vergezeld van zijn favoriete muziek. En voilà…. dé nekrol zou eindelijk weer een bestemming krijgen!!

 
Het kiezen van de kleuren was snel gebeurd: het zouden de kleuren van zijn kamer worden. Met allemaal zwarte en antraciet kleurige meubelen en een groenblauwe (de kleur van het garen is in het echt toch wel wat groener!!) wand met gele details was het kleurenpalet al samengesteld.
 
 
Qua steken wilde ik het ook niet al te ingewikkeld maken: het werd een combi van vasten en stokjes. En aan de ene zijkant maakte ik een zakje waar hij evt. zijn mobiel of iets anders in kan doen.


En omdat het wel zo fris is als de hoes af en toe gewassen kan worden (studeren is tenslotte ook zwoegen en zweten...?!) heb ik 'm zodanig gemaakt dat hij er af kan.

 
De nekrol is inmiddels in gebruik genomen. En o ja, voor wie wil weten welk garen ik hiervoor heb gebruikt, het is de softmix van ByClaire. En voor wat betreft het patroon: dat heb ik helaas niet voor je. Ik heb dit freestyle (dus op gevoel) gehaakt. Een beetje haakster kan dit waarschijnlijk ook wel.

Dit is dan tevens ook mijn laatste blogbericht van dit jaar. Het waren er het afgelopen jaar minder dan jullie van mij gewend waren, maar dat kwam omdat ik met zoveel andere dingen bezig ben geweest, dat het op een gegeven moment ook een kwestie van keuzes maken werd. Maar ik hoop jullie in 2019 weer met heel veel nieuwe inspiratie en ideeën te gaan verblijden en hoop dat jullie mijn blog blijven volgen.

Ingrid
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...