6 januari 2019

De A van ...

De A, eerste letter van het alfabet en ook van het eerste ontwerp van het nieuwe jaar. Maar ook van Anna, de tweede naam van dochterlief. Deze bleek dan ook nog eens heel geschikt om voor een demo cq proto van een slinger te gebruiken. Nu is een gehaakte letterslinger voor mij niets nieuws, maar in de corner-to-corner steek dan toch weer wel. Het effect van deze steek is ook weer té leuk: het zijn eigenlijk een soort pixels waardoor je er weer heel andere ontwerpen mee kunt maken dan met gewoon vasten of stokjes.

 
In mijn vorig bericht zagen jullie al dat ik wat aan het experimenteren ben gegaan met de C2C steek om te kijken hoe deze techniek nu eigenlijk werkt en wat het effect hiervan is. Het idee van letters haken ontstond dan ook ook vrij snel, zeker ook omdat ik de patronen van de letters al voor een ander (nooit gebruikt!!) idee had uitgewerkt en hier gelijk mee aan de slag kon.
 
 
Bij het haken van de letters kwam ik er al gauw achter dat het een hele toer is om steeds de kleuren te wisselen: je haakt namelijk diagonaal waardoor je veel moet aan- en afhechten. Al gauw vond ik echter manieren om dit zoveel mogelijk te beperken; de wirwar van in elkaar gedraaide bolletjes kon ik hiermee helaas niet echt voorkomen. Het leuke effect van deze techniek maakte dit dan weer ruimschoots goed.


Deze slinger is ook heel erg leuk in andere kleurcombinaties te maken en daarmee héél geschikt om aan mijn assortiment toe te voegen. Het is de bedoeling dat ik ze alleen op bestelling maak, zodat de klant zelf de kleuren en natuurlijk de naam kan bepalen.

 
Nu afwachten of er liefhebbers voor pixel slingers zijn.
 
Ingrid

2 opmerkingen:

  1. Prachtige naamslinger. Het is wat meer werk dan sommige andere technieken, maar het resultaat is geweldig.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Margaret. Het is inderdaad (heel veel!!) meer werk dan andere technieken, maar inderdaad: het resultaat is dan ook wel té leuk.
      Groetjes,
      Ingrid

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...